افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 426
بازدید کل : 11213
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

فوائد ورزش


3-  مفصل ها، استخوان ها و ماهيچه هاي شما را سالم تر نگاه خواهد داشت.

هر چه سنتان بالاتر مي رود، تراکم استخوان هايتان و انعطاف پذيري مفصل هايتان کمتر خواهد شد. ورزش کردن به طور منظم يکي از بهترين راه ها براي کم کردن مشکلات مربوط به ماهيچه ها، مفصل ها و استخوان ها است. يک برنامه ورزشي منظم به شما کمک مي کند که قوا و انعطاف پذيري خود را حفظ کنيد.


4-  سيستم دفاعي بدنتان را تقويت خواهد کرد.

تحقيقات مختلفي نشان داده است که ورزش قدرت سيستم دفاعي بدن را بالا مي برد. در نوجوانان و بزرگسالان ورزش مي تواند به عنوان يک محرک طبيعي براي سلول هاي دفاعي به حساب آيد. در افراد سالخورده عملکرد سيستم دفاعي خود به خود ضعيف مي شود که مي تواند خطر ابتلا به بيماري هاي مسري و واگيردار را افزايش دهد. اما تمرينات ورزشي منظم و متعادل مثل پياده روي و دوچرخه سواري مي تواند به طور تقريبي اين ضعف سيستم دفاعي را در بدن کاهش دهد.


5-  حافظه را قوي تر خواهد کرد.

تحقيقات بسياري نشان داده است که افرادي که روي قاعده اي منظم ورزش مي کنند حافظه و قدرت تمرکز بهتري دارند. پياده روي سه روز در هفته به مدت 45 دقيقه براي بالا بردن زيرکي و هوش شما کافي است. ورزش هاي هوازي قسمت هاي جلويي و جداره هاي بالايي مغز که به تمرکز مرتبط است را تحريک مي کند.


6-  اعتماد به نفس را بالا مي برد.

اين سوال ساده را از خود بپرسيد: در کدام لحظه احساس بهتري دارم؟ وقتي روي مبل لم داده ام و مشغول خوردن يک پاکت چيپس هستم يا بعد از انجام يک تمرين ورزشي عالي از باشگاه برگشته ام؟  اگر مدتي است که بد هيکل شده ايد، تمرينات ورزشي را شروع کنيد، بنيه، ماهيچه ها و قدرت بدنيتان را افزايش خواهيد داد و از نظر روحي حال بهتري خواهيد داشت. اين خود به خود باعث مي شود که تصوير بهتري از خود داشته باشيد و اعتماد به نفستان بالا رود.

 

7-                 انرژي و تحمل شما را بالا مي برد.

تا به حال چند بار از باشگاه در رفته ايد فقط چون خسته شده و ديگر تحمل ادامه تمرينات را نداشته ايد؟ اما آيا زماني که تنبلي را کنار گذاشته و به تمرينات ادامه داده ايد احساس بهتري نداشته ايد و پرانرژي تر نشده ايد؟ افرادي که به طور مداوم ورزش مي کنند، انرژي، قدرت بدني و تحمل بيشتري دارند. مدت کمي بعد از آغاز تمرينات اين انرژي بيشتر را در خود کاملاً حس خواهيد کرد.

 

8-  شور جنسي و قدرت شما را در مسائل جنسي افزايش مي دهد.

اين حقيقت دارد:  تمرينات ورزشي منظم شور و شوق شما را به مسائل جنسي افزايش داده و باعث مي شود که بهتر ارضاء شويد. بالا رفتن تحمل بدن و قدرت عضلات عملکرد جنسي شما را افزايش مي دهد.

 

9-  فشارهاي عصبي، افسردگي و اضطراب را کاهش مي دهد.

ورزش باعث مي شود که اضطراب و  استرس شما به پائين ترين حد خود برسد. در اين حالت بدن شما بعد از يک يا دو ساعت بعد از اتمام تمريناتتان اندورفين بيشتري توليد خواهد کرد که اعصاب شما را تسکين داده و آسودگي خيالتان را افزايش خواهد داد. فايده ديگر فعاليت بدني اين است که شما را به داشتن رژيم غذايي مناسب تشويق مي کند و تغذيه مناسب هم استرس را کاهش مي دهد. حتي بعضي تحقيقات نشان داده است که از ورزش مي توانيم به عنوان درماني براي افسردگي نيز استفاده کنيم.

 

10-  احتمال ابتلا به بسياري از بيماري ها را کاهش مي دهد.

بهترين نتيجه اي که از تمرينات ورزشي گرفته مي شود اين است که احتمال ابتلاي شما را به بسياري از بيماري هاي جدي و کشنده مثل بيماري هاي قلبي، فشار خون بالا، پوکي استخوان، ديابت، چاقي، کلسترول بالا، سرطان سينه ، ايست و حملات قلبي و ورم مفاصل کاهش مي دهد.


پس ورزش کنيد!

سالهاست که اين چيزها را شنيده ايد، اما حالا ديگر به دقت مي دانيد که چرا ورزش کردن براي شما مفيد است. ديگر بهانه نياوريد و تمرينات منظم را از همين امروز شروع کنيد.

 

ورزش نکردن، بهانه هاي زيادي وجود دارد. و متاسفانه، اين بهانه ها معمولاً بر انگيزه ي شما براي باشگاه رفتن، کوه نوردي و دوچرخه سواري غلبه مي کند. اما خوب است که موقع اين بهانه تراشي ها، کمي هم به فوايد فعاليت و ورزش فکر کنيد. اميدوارم اين مطالب بتواند با بهانه هاي شما مقابله کند.

ارتقاء ويژگي هاي ورزشکاري

بدنسازي و ورزش باعث مي شود عضلات شما هماهنگي بيشتري پيدا کنند، و قدرت، انعطاف پذيري و استقامت بدنتان افزايش يابد. از آنجا که اين ويژگي ها عملکردهاي ورزشي شما را بهبود خواهند بخشيد، بروز مصدوميت هاي ورزشي را هم کمتر خواهد کرد: عضلات سخت تر و نيرومندتر کمتر دچار گرفتگي و کشيدگي مي شود.

اصلاح وضعيت قرار گيري بدن حين ورزش

قرارگرفتن نادرست و ضعيف حين ورزش مي تواند يکي از مهمترين علل بروز مصدوميت هاي ورزشي باشد. داشتن حالت و ژست صحيح هنگام ورزش علاوه بر زيباتر کردن و شکل دادن به اندام شما، عضلاتتان را هم تقويت مي کند.

چربي سوزي

ايروبيک و ورزش هاي قدرتي وقتي با رژيم غذايي کم کالري ترکيب شود، منجر به کاهش وزن خواهد شد. رژيم غذايي بدون ورزش ممکن است علاوه بر کاهش چربي بدن، منجر به از بين رفتن ماهيچه ها هم شود. اما رژيم غذايي به همراه ايروبيک نه تنها چربي سوزي مي کند، بلکه ماهيچه سازي هم مي کند. با اين روش ممکن است وزن کمتري کم کنيد اما از آنجا که بافت هاي ماهيچه اي کالري بيشتري نسبت به بافت هاي چربي مي سوزانند، اين کاهش وزن بادوام تر خواهد بود.

افزايش سلامت قلب

بااينکه علائم بيماري هاي قلبي تا ميانسالي ظاهر نمي شود، اما شروع اين بيماري ها ممکن است از دوره ي نوجواني آغاز شود. ورزش کردن هفته اي سه مرتبه به مدت 20 تا 30 دقيقه از بروز چنين بيماري هايي تاحد ممکن جلوگيري مي کند. درواقع ورزش منظم باعث تقويت قلب شده و باعث مي شود خون بيشتري در بدن جريان پيدا کند. از طرف ديگر، ورزش ايروبيک ميزان فشار خون و کلسترول را نيز پايين مي آورد.

ارتقاء تصوير شما از خودتان

ورزش تاثيرات روانشناسي بسياري بر ما دارد که مهمترين آن تقويت تصويري است که ما از خودمان داريم. رسيدن به اهداف ورزشي در ما اعتماد به نفس، هوشياري و عزت نفس ايجاد مي کند. ورزشکاران هميشه اولين باري را که از محدوده ي مهارت ها و توانايي هاي خودشان (به تصور خودشان) جلو افتادند را به خاطر دارند و اين تاثير بسيار زيادي بر تصور آنها از خودشان داشته است.

فوايد اجتماعي

تجربه نشان داده است که افرادي که توانسته اند با ورزش و فعاليت بدني، اندامي زيباتر و سالم تر داشته باشند، در ارتباطات اجتماعي خود موفق ترند. البته اين اعتماد به نفس ايجاد شده در آنهاست که چنين موفقيتي را براي آنها حاصل کرده نه سايز کمرشان!

فوايد فکري و عقلي

نظم و اعتماد به نفس حاصل از ورزش تاثيرات بسيار زيادي در اين مقوله نيز خواهد داشت. اين نظم و اعتماد به نفس باعث مي شود که افراد کمتر از کار و مدرسه جا بمانند و درس ها و کارهايشان را هم روي قاعده و ترتيب انجام دهند. ورزش باعث بالا رفتن جريان خون و اکسيژن در بدن مي شود که مغز نيز جزئي از آن است. به همين دليل است که آنها که ورزش مي کنند سريعتر به محرک ها واکنش مي دهند.

لذت و تفريح

ممکن است فراموش کرده باشيد که مهمترين دليل ورزش کردنتان اين است که از آن لذت مي بريد. مردم معمولاً اهدافي مثل کاهش وزن، تقويت سلامتي و اينها را هدف ورزش خود بيان مي کنند. اما يادتان باشد، اگر انگيزه اي براي ورزش کردن نداشته باشيد و از اين کارتان لذت لازم را نبريد، نه وزن کم خواهيد کرد و نه سلامت مي مانيد. يکي از راه هاي بالا بردن لذت و تفريح ورزش، انجام فعاليت هاي مختلف يا پيدا کردم محل هاي جديد براي انجام آن است.

بايدها و نبايدهاي ورزشي


با اعتدال شروع کنيد

قدم به قدم پيش برويد. اگر بخواهيد بعد از يک مدت طولاني ورزش نکردن، با حجم بالا ورزش کنيد، مطمئناً دچار مصدوميت يا حداقل نااميدي خواهيد شد. پس کم کم شروع کنيد و با اعتدال جلو برويد.

بيش از حد ورزش نکنيد

براي گرفتن نتيجه ي بيشتر و به حداقل رساندن احتمال مصدوميت، بدن نياز به استراحت و بازسازي دارد. بعد از يک تمرين ورزشي سنگين حداقل 24 ساعت استراحت لازم است. خوب است که تمرينات سبک و سنگين خود را يکي در ميان انجام دهيد، مثلاً يک روز حرکات سنگين وزنه را انجام دهيد و روز بعد را دوچرخه بزنيد.

قبل از ورزش خودتان را گرم کنيد و بعد از آن رفته رفته بدن را سرد کنيد

گرم کردن قبل از شروع ورزش الزامي است. گرم کردن عضلات قبل از ورزش، کشيدگي و انعطاف آنها را تقويت خواهد کرد و باعث مي شود تمريني بهتر داشته باشيد. همچنين از بروز مصدوميت نيز جلوگيري مي کند.

سرد کردن بدن بعد از انجام ورزش نيز مهم است چون باعث شل کردن عضلات، پايين آوردن ضربان قلب شده و باعث مي شود استرس ورزش از بدن بيرون رود. اينکار همچنين باعث مي شود بعد از اتمام ورزش احساسي بهتر داشته باشيد.

حرکات کششي انجام دهيد

انعطاف پذيري يکي از مهممترين عوامل در بدنسازي است. انجام حرکات کششي قبل، حين و بعد از انجام تمرينات باعث مي شود، نتيجه بهتري بگيريد، کمتر مصدوم شويد و وضعيت قرارگيريتان هم حين ورزش اصلاح شود.

مصدوميت ها را ناديده نگيريد

به وضعيت بدنتان خوب توجه کنيد. اگر احساس درد مي کنيد، دست نگه داريد. دردهاي عضلاني و مفصلي ممکن است علل مختلفي داشته باشد. ادامه دادن به ورزش وقتي مصدوميتي برايتان ايجاد شده ممکن است مشکلات بزرگتري را در آينده برايتان ايجاد کند. اگر اين دردها بيش از چند روز ادامه داشت، حتماً به پزشک مراجعه کنيد.

از مربي هاي بدنساز کمک بگيريد

اگر به باشگاه مي رويد، اين شانس را داريد که زير نظر مربي تمريناتتان را انجام دهيد. مربي شما را براي رسيدن به هدفتان راهنمايي مي کند. کمک مربي تاثير بسيار شگرفي در عملکرد شما خواهد داشت چون حتي اگر حرفه اي هم باشيد، عادت هاي بد موقع ورزش مي تواند برايتان دردسر ساز باشد.

خسته نشويد

از ورزشتان خسته نشويد. تمينان جديد مي تواند اين يکنواختي را از بين ببرد و اشتياق براي يادگيري مهارت هاي جديد در شما انگيزه ايجاد خواهد کرد. از آنجا که تمرينات مختلف براي قسمت هاي مختلف بدن مفيد است، انجام تمرينات مختلف باعث مي شود روي کل بدنتان کار کنيد.

همراه ورزشي پيدا کنيد

اگر مشکلتان براي ورزش نکردن، نداشتن انگيزه است، يک همراه ورزشي مي تواند راه حل خوبي باشد. همراه ورزشي مي تواند در موقع خستگي و بي حوصلگي براي ادامه ي کار به شما انگيزه بدهد و يا اشکالات شما را هنگام انجام تمرينات به شما گوشزد کند.

تمرکزتان را از دست ندهيد

مشغوليت به مسائل ديگر حين ورزش ممکن است از فوايد آن براي شما بکاهد. مثلاً وقتي تمرکز حواستان را حين ورزش از دست مي دهيد، شدت عملتان هم کاهش پيدا مي کند. و نداشتن توجه کافي به حرکاتتان ممکن است باعث ايجاد مصدوميت شود. از اينرو، لازم است که روي فرم و شکل بدن، و همچنين طريقهي انجام حرکت خود تمرکز کافي داشته باشيد.

مراقب خورد و خوراکتان باشيد

براي بدنسازي، رژيم غذايي هم به اندازه ي خود تمرينات مهم است. آنچه مي خوريد تاثيري مستقيم بر ورزش شما خواهد داشت. داشتن يک برنامه ي غذايي خوب و مناسب، باعث مي شود نتيجه بهتري از تمرينات خود بگيريد، عضله سازي کنيد، و ميزان چربي را در بدنتان به حداقل برسانيد.

از خوردن آب سر باز نزنيد

حين هر 20 دقيقه ورزش کردن، بدن شما نياز به حداقل 8 اونس آب دارد. اگر حين انجام ورزش احساس تشنگي مي کنيد، بايد سريعاً به بدنتان آب برسانيد. اگر بيش از يک ساعت ورزشتان ادامه يافته است، بهتر است از نوشيدني هاي ورزشي استفاده کنيد چون اين ميزان کربوهيدرات اضافي آب بدن شما را حفظ مي کند. البته ممکن است اين نوشيدني ها واکنش هاي منفي روي شما دهد، پس بهتر است اول يکبار امتحان کنيد و از نتيجه ي آن اطمينان يابيد. از مصرف نوشيدني هاي کافئين دار و الکلي هنگام ورزش خودداري کنيد چون هر دو آنها آب بدنتان را مي گيرد.

از ورزشتان لذت ببريد

اگر نتوانيد از ورزش کردنتان لذت ببريد، هيچکدام از فوايد ورزش براي شما کارآمد نخواهد بود. اين بهانه ي خوبي براي ورزش نکردن نيست، چون اينکار براي سلامتي شما لازم و ضروري است. اما پيدا کردن يک ورزش مناسب که آن را دوست داشته باشيد و از انجام آن لذت ببريد تاثير بسيار زيادي بر عملکرد شما و فوايد ورزش براي شما خواهد داشت.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com